[O1] Nieryglujące się tylne lewe drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mksi
    Drive
    • 2009
    • 45

    [O1] Nieryglujące się tylne lewe drzwi

    ahmed799, no mi akurat już teraz płacą, bo jestem fizyczny, ale umysłowym z mojej firmy nie wypłaca się nadgodzin, tylko daje wolne za ten czas , czyli godziny do wybrania,ja też tak miałem do zeszłego roku. a i tak bida je wybrać..
    i tak teraz w większości firm jest. czyli nie tylko mundurowi są poszkodowani.wszyscy mamy równo.
  • Ths
    Rider
    • 2007
    • 317

    #2
    [O1] Nieryglujące się tylne lewe drzwi

    Po przeszukaniu forum znalazłem sporo tematów z mikrowłącznikiem, ale żaden nie opisuje mojego przypadku. Proszę napiszcie mi czy moje objawy tyczą się tego słynnego cudactwa.

    Posiadam u siebie centralny zamek, ale bez pilota. Jak rygluje drzwi z zewnątrz to zawsze wszystkie się zamykają. Problem występuje natomiast gdy ruguje drzwi od środka. Mniej więcej 7 raz na 10 przypadków tylne lewe drzwi zamykają się (rygielek chowa się) a potem rygielek idzie w górę i drzwi są otwarte. Ponowne kilkukrotne zamykanie powoduje ich zamknięcie. W 3 przypadkach na 10 zamki działają prawidłowo sterowane z wewnątrz.

    Mam jeszcze jedno pytanko. Chciałem zamontować sterownik centralnego zamka sterowany z pilota i podejrzewam, że będzie efekt identyczny jak ryglowanie od wewnątrz a sprawdzanie za każdym razem czy tylne lewe drzwi są zamknięte mija się z celem. Chyba że zamontowany sterownik będzie działać na tej samej zasadzie jak zamykanie z kluczyka z zewnątrz (które działa zawsze poprawnie)

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      Ths,
      Obstawiam mikrowłącznik. U mnie było tak, ze zamykając od środka nie zawsze się zamykały jedne drzwi, tzn. rygiel się chował i następnie wyskakiwał. Przy pilocie, te drzwi czasami się nie otwierały, ale zawsze zamykały. Dioda w drzwiach często nie migała. VAG sporadycznie pokazywał błędy komunikacji z zamkiem.
      Po wymianie zamka, wszystko wróciło do normy.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • Ths
        Rider
        • 2007
        • 317

        #4
        adaś,
        Dzięki za odpowiedź. Po lekturze forum rozumiem że wadliwy mikrowłącznik znajduje się w zamku w drzwiach kierowcy. Z tego co wyczytałem można go wymienić. Tylko jakie jest jego oznaczenie dokładne żeby dokupić. Rozumiem, że można też cały zamek wymienić ale jeśli nie jest to konieczne to chciałbym tego uniknąć.
        Czy mylę się w powyższych stwierdzeniach?

        PS. rzeczywiście czasami dioda nie miga po zamknięciu drzwi z zewnątrz.

        I pytanie zasadnicze
        Czy mam wymienić mikrowłącznik / mikroprzełącznik /mikrostyk w zamku tylnych (gdzie wybija rygielek) czy przednich drzwi?

        Komentarz

        • adaś
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2006
          • 876
          • Volkswagen

          #5
          Ths,
          W tych drzwiach, które się nie ryglują.
          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

          Komentarz

          • Ths
            Rider
            • 2007
            • 317

            #6
            adaś,
            Napisz mi jeszcze jaki zamek zamontowałeś. Zamienniki widzę na aukcjach zaczynają się od 80 pln (tylny lewy). Jak z jakością tych zamienników. Czy lepiej zainwestować w oryginał pewnie ze 300 pln będzie kosztować.
            Dzięki za pomoc

            Komentarz

            • tabaka
              Classic
              • 2010
              • 5

              #7
              mam podobny problem tez lewe tylnie drzwi ....
              tylko u mnie to dziala z pilota musze czasami 2x wcisnac zamkniecie czasem raz
              w module komfortu mialem wlaczone zamykanie drzwi po ruszeniu to mi sie zamykaly i otwieraly .....
              tu tez chodzi o ten modul ??? trzeba modul wymienic czy caly zamek bo z tego co zrozumialem jest on wbudowany w zamek
              Octavia I 2000r L&K 1.9TDI

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                Ths,
                Kupiłem zamiennik tu:

                Cena domeny: 2500 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 312.50 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


                Wszystko pasowało jak należy i na razie działa.
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • Ths
                  Rider
                  • 2007
                  • 317

                  #9
                  tabaka,
                  części oryginalnej nie dostaniesz jeśli chodzi o sam mikrowłącznik. Sprzedawany jest cały moduł czyli w tym przypadku cały zamek.
                  Tutaj masz zamienniki, które można zastosować w miejsce feralnego elementu http://allegro.pl/listing.php/search...ription=1&sg=0
                  Z tego co wyczytałem na forum problem jest z tym, że trzeba go zaadoptować bo nowy może się delikatnie różnić od oryginału. Jak widzisz cena ok 10 pln z przesyłką da się zmieścić.
                  Najrozsądniej byłoby wymontować zamek rozebrać go i zobaczyć jaki tam siedzi mikrowłącznik i na tej podstawie dobrać z allegro.
                  Mi osobiście nie chcę się bawić i chyba zamówię cały zamek.
                  Jak byś rozbierał tylny zamek to pstryknij parę fotek będzie dla potomnych.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3773
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    u mnie występuje taka sama sytuacja jak u Ths, -a ale z prawym tylnym zamkiem. Po sprawdzeniu vagiem pokazał usterkę 931 Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne prawe
                    i teraz jest pytanie : czy jest to usterka mikrowyłącznika czy też siłownika w zamku?
                    Może ktoś zna odpowiedź?
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • adaś
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 876
                      • Volkswagen

                      #11
                      endryu,
                      Może być jedno, lub drugie - ja bym obstawiał mikrowłącznik. Sam mikrowłącznik nie generuje błędów w VAGu.
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Czyli raczej siłownik.
                        Zamieszczone przez adaś
                        Sam mikrowłącznik nie generuje błędów w VAGu
                        bo vag pokazał błąd j/w napisałem.

                        Może ktoś jeszcze przerabiał ten problem?
                        Jakiej f-my warto kupić zamek? Bo z używkami różnie bywa.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • Ths
                          Rider
                          • 2007
                          • 317

                          #13
                          endryu,
                          Ja kupie zamiennik firmy VIKA. Mam już taki silniczek wycieraczek - odpukać działa już 1,5 roku. Jednak z wymianą poczekam do cieplejszych dni

                          [ Dodano: Pią 29 Paź, 10 19:36 ]
                          Witam ponownie.
                          Problem z zamkiem dotyczy już także drzwi przednich kierowcy. Rygielek jest wybijany tak samo jak tylni. Oczywiście nie ma zasady na to zachowanie raz tył raz przód a czasem oba wybiją albo zamkną się wszystkie drzwi prawidłowo.
                          Dziś podpiąłem się pod VAG. Błędy jak na zrzucie.

                          Przeszukałem neta i znalazłem temat na http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11630
                          Niestety nie ma tam jednoznacznej potwierdzonej odpowiedzi co do przyczyny takiego zachowania. W jednym poście napisane jest nawet że po wymianie całych zamków objaw nie ustał.

                          Czy defekt może być związany z panelem sterującym (panel sterujący szybami gdzie ryglujemy drzwi).
                          Nadal zastanawia mnie jedna rzecz. Jak zamykam samochód z zewnątrz to WSZYSTKIE drzwi zawsze się ryglują. Jedynie problem jest w przypadku zamykania od wewnątrz.

                          Może element sterujący - na panelu ze sterowaniem szybami jest walnięty?
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Ths
                            Nadal zastanawia mnie jedna rzecz. Jak zamykam samochód z zewnątrz to WSZYSTKIE drzwi zawsze się ryglują. Jedynie problem jest w przypadku zamykania od wewnątrz
                            no i u mnie jest tak samo?
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            Pracuję...